TÜRKİYE YÜZYILI MAARİF MODELİ KAPSAMINDA, İLKOKUL BİRİNCİ SINIFLARA YÖNELİK ETKİNLİK FASIKÜLLERİ YAYIMLANDI
45
12:15
04.12.2024

Fasiküllerde, Türkçe'de dört dil geliştirme ve süreç değerlendirmeye yönelik biçimlendirici değerlendirme etkinliklerine yer verildi.  

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, 2024-2025 eğitim öğretiminden itibaren okul öncesi, ilkokul 1.sınıf, ortaokul 5.sınıf, ortaöğretime hazırlık ve 9.sınıflarda başlama şeklinde uygulanmaya başlanmıştır.  

Yeni paket ile Türkçenin ve etkili bir şekilde çalıştırılmasının yanında, birleştirilebilir özgürce paylaşılabilir, sosyal ve duygusal çözülmenin doğru bir şekilde uzaması desteklenerek aktif hale getirilmesinin sağlandığı bir sınıf iklimi kullanılabilir.  

Ayrıca, bunların mantıksal, sosyal duygusal öğrenme ve okuryazarlık yetenekleri bütüncül bir şekilde matematik öğrenme ayrıntılarıne yansıtır ve böylece problem parçaları, veri karar ile çalışma ve veriye dayalı verme, koridor araç ve teknoloji ile gibi alan yeteneklerini etkin bir şekilde kullanmaları önemli.  

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde, hesaplama ve değerlendirme yöntemlerinin yeteneklerine, ilgi ve özel durumlarına göre çeşitlendirilebilecek yapıda kurgulandı.  

Öğrencilerin günlük yaşamla elde edilmeleri ve değerlendirilmesinde günlük yaşamla elde edilmeleri, uzak ya da yakın çevrelerinde karşılaşılabilecek problemlere ilişkin günlük işlemleri içeren, yargısal nitelik taşımayan ve motive edici geri bildirimlerin amaçlandığı Maarif Modelinde süreç odaklı sınıf içi hesaplamalar ve değerlendirme temele alındı.  

Bu yetenek, ilkokul 1.sınıfların yeni müfredatta yer alan öğrenme çıktılarına uygun Türkçe, matematik ve hayat bilgisi derslerinden fasiküller hazırlandı.

Fasiküllerde Türkçe dört dil geliştirme ve süreç değerlendirmeye yönelik biçimlendirici değerlendirme etkinliklerine yer verildi.  

Fasiküller, belirli aralıklarla yayımlanmaya devam edecek.  

Fasiküllere katılmak için tıklayınız.

Yayın Tarihi: 04.12.2024