TYMM kapsamında güncellenen öğretim programları, "beceri" kısmi bir yapı üzerine şekillendi. Bu yapı; Alan bilgisi, teorik beceriler ve sosyal-duygusal öğrenme gibi birçok bileşen içerir.
"Beceri sayısal" yeni müfredatla "sonuç odaklı ölçümler" yerine "süreç odaklı ölçümlere" de geçiş yapıldı.
Yeni müfredatla düzenlenen ders kitaplarında da "süreç odaklı değerlendirmeler" kapsamında "bütüncül eğitim yaklaşımı" benimsendi.
Böylece, başarılara yönelik sonuç hakkında bilgi veren ancak süreçlerin Gelişimlerine ilişkin bilgiler karne uygulaması yerine, "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli"nin başlangıç ilkokullarında birinci sınıflarda, sosyal-duygusal öğrenme bilgilerini de içeren "gelişim raporları" uygulamasına geçildi.
Bu ilkokulun birinci sınıflarına, sonuç odaklı karne yerine öğrencinin zihinsel, sosyal, duygusal, işitsel ve fiziksel açıdan bir bütün olarak görülen "bütüncül eğitim yaklaşımı" sertifikasıyla ödüllendirilen "gelişim verileri" verilecek.
Karne yerine hazırlanacak bu raporda, insanların öğrenmeleri ve süreç bileşenleri dikkate alınacak. "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli"nde yer alan sosyal-duygusal beceriler, gelişim raporlarına yansıtılacak.
Velilere somut öneriler sunulur Böylece velilere, bileşenlerin değerlendirme ayrıntılarında izlenen gelişimsel gösterimler ile çocukların kaydettiği ilerleme hakkında rehberlik sağlanacak. Gelişim raporlarında gelişmelerin gerçekleşmesi için velilere somut öneriler sunulmaktadır.
İlkokul birinci sınıfların gelişim raporlarının ilk kez, 17 Ocak'ta başlayacak yarıyıl tatilinde verilecek. Ayrıca "e-Okul" üzerinden velilerin de erişimine açılacak.
Gelişim modelleri için uygulama ekranları, sade ve anlaşılır şekilde kurgulandı. Bu bilgilerin hazırlık süreci, beceri ve öğretim programlarına sahip ülkelerin eğitim sistemlerine yönelik uygulamaları incelendi.
Ayrıca öğretim programlarının güncellenmesinde görev alan akademisyenler ve eğitmenlerle toplantılar yapıldı.
Bu toplantılarda, raporlama ve öğrenme sürecinin ayrıntılı olarak değerlendirilebilmesi için değerlendirme listeleri ve dereceli ayak anahtarları hazırlandı.