İLKOKUL VE ORTAOKULLARDA
33
12:16
04.12.2024

Öğrencilerin zihinsel, sosyal, duygusal, fiziksel ve ahlâkî değişimleri çok yönlü gelişimini desteklemek amacıyla desteklemek ve uygulamak konulan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli toplum çapında uyumlu, toplumsal yaşama etkin olarak katılıyor, problem olmayan yetenekler ve bu şekilde günlük yaşamda karşılaşılan problemlerin yaşandığı gelebilen, geleceğin yaşam koşullarda hazır yetiştirilmesi hedefleniyor.   

 

Bu doğrultuda, bunların öğrenme serüveninde toplumla bütünleşmesi, günlük yaşam özellikleri edinerek, verimli ve planlı bir yaşam sürmeleri, toplumla sağlıklı bir bağ kurmaları ve toplumsal hayata etkin katılım sağlamaları amacıyla Temel Eğitim Genel Müdürlüğüne bağlı ilk ve ortaokullarda "Yaşam Becerileri" projesinin uygulanması.  

 

"Yaşam Becerileri" sunumu, onların hayatlarını bir araya getirmeyi, verimli ve planlı bir şekilde sürdürmeleri için gerekli olan temel bilgiyi kazandırmayı hedefliyor. Bu çözüm, yalnızca teorik bilgi sağlamakla kalmayıp, günlük yaşamlarında karşılaştıkları zorluklarla başa çıkabilen bireyler olarak yetiştiriyor.   

 

Okula esnek bir yaklaşımla çevrenin uygunluğuna göre şekillendirilecek proje aralıkları ile bölümlere ayrılmış, verimli ve planlı bir yaşam sürmeleri için gerekli temel beceriler kazandırılacak.  

 

"Yaşam Becerileri" projesinin sağlıklı bir şekilde hedefe yönelik olarak sağlanan "Uygulama Kılavuzu" ile sürece katkı sağlayan örnek etkinliklerin yer aldığı "Yaşam Becerileri İlkokul Etkinlik Kitabı" ve " Yaşam Becerileri Ortaokul Etkinlik Kitabı" erişimine sunuldu.  

 

"Temel Eğitimde Yaşam Becerileri Uygulama Kılavuzu"na ulaşmak için tıklayınız.  

 

"Yaşam Becerileri İlkokul Etkinlik Kitabı"na ulaşmak için tıklayınız.   

 

"Yaşam Becerileri Ortaokul Etkinlik Kitabı"na ulaşmak için tıklayınız.

Yayın Tarihi: 04.12.2024